Általános szerződési feltételeinkkel kapcsolatban nem kell tartania rejtett klauzuláktók. Éppen ellenkezőleg. Igyekeztünk, hogy egyszerűek, világosak és a lehető legelőnyösebbek legyenek az ügyfeleinknek.

A www.klarstein.huwebáruház

Általános Szerződési Feltételei

(a továbbiakban csak "ÁSzF")

1) Az ÁSzF érvényessége és hatálya, általános rendelkezések

Az alábbi ÁSzF

a Chal-Tec GmbH, székhely: Wallstraße 16 10179 Berlin, Deutschland

Cégjegyzék: HRB 98898

Nyilvántartó kereskedelmi bíróság: Charlottenburg (Berlin)

EU adószám: DE 814529349

Magyarországi adószám (ÁFA regisztráció): 26916077-2-51

WEEE-Nr.: DE 46906833, ügyvezető igazgató: Peter Chaljawski, a továbbiakban : „eladó”

és fogyasztónak minősülő olyan ügyfelei megállapodásának - így különösen termékek adásvételére irányuló szerződéseinek - általános szerződési feltételeit tartalmazza, aki a www.klarstein.hu (a továbbiakban: "weboldal") webáruházon(a továbbiakban: "webáruház") keresztül terméket vásárol (a továbbiakban:„vásárló“).


a.) Az eladó és a vásárló közti üzleti- és jogi feltételeket az ÁSzf, a weboldalon közzétett egyéb feltételek és tájékoztatások, valamint a vonatkozó jogszabályok határozzák meg.. Felhívjuk a vásárlók figyelmét, hogy az eladó német gazdasági társaság, vagyis a vonatkozó európai jogi szabályozás szerint a német jogszabályok irányadóak gazdasági tevékenységére.

b.) Az ÁSzF szabályozza a weboldal és a webáruház vásárló általi használatának feltételeit, a vásárlónak és az eladónak a weboldal használatával kapcsolatos jogait és kötelezettségeit. A weboldal és a webáruház működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén az eladó a "Kapcsolat" és "Impresszum" pontokban megadott elérhetőségein a vásárlók rendelkezésére áll. A vásárló a weboldal használatával elfogadja a jelen ÁSzF-ben foglaltakat.

c.) A weboldal tárhelyszolgáltatójának neve, székhelye és email címe: név: united-domains AG székhely: Gautinger Straße 10, 82319 Starnberg, Németország e-mail cím: support@united-domains.de

2) A termék megrendelésének módja és az adásvételi szerződés megkötése

a.) A weboldalon történő vásárlás a weboldalon történő - akár előzetes akár a megrendelés folyamata során történt - regisztráció esetén lehetséges. A vásárlónak ugyanakkor lehetősége van arra, hogy a kiválasztott terméket akár e-mailben, akár telefonon rendelje meg a "Kapcsolat" menüpontban rögzített elérhetőségeken, függetlenül attól, hogy a vásárló regisztrált-e a weboldalon. Amennyiben vásárló regisztrálni kíván a weboldalon, ezt elvégezheti a weboldal jobb felső sarkában vagy bal alsó sarkában, a "Kontóm" menüpont alatt található „Bejelentkezés” szövegre, ezt követően pedig az „Új vagyok itt” szöveg alatti "Tovább" gombra kattintva. Ezt követően megjelenik egy regisztrációs űrlap, amelyben a következő adatokat kell megadnia az eladó részére: Keresztnév, Vezetéknév, E-mail cím, Utca és házszám, Utónév, Kiegészítés a címhez, Irányítószám, Település, Állam, Telefon, Jelszó, Jelszó igazolása. A regisztrációra a megrendelés folyamata során is van mód, ilyenkor a regisztráció lehetősége (az „Új vagyok itt” szöveg alatti "Tovább" gombra kattintással) a termék kiválasztása, kosárba helyezése és a "Tovább a pénztárhoz" gomb lenyomása után nyílik meg. A vásárlónak ugyanezen űrlap felületen lehetősége van arra is, hogy az „Iratkozz fel hírlevelünkre és értesülj elsőként akcióinkról, újdonságainkról!” szöveg előtti jelölőnégyzet kipipálásával feliratkozzon az eladó hírlevelére. A regisztrációs űrlap alján a „Tovább” feliratú gombra kattintva történik regisztráció rögzítése. A regisztrált vásárló a weboldal jobb felső sarkában vagy bal alsó sarkában, a "Kontóm" menüpont alatt található „Bejelentkezés” szövegre kattintva, az e-mail cím és a jelszó megadásával léphet be vásárlói fiókjába ("Saját kontóm"), ahol megtekintheti és módosíthatja személyes adatait ("Adataim"), áttekintheti megrendeléseit ("Megrendeléseim"), eljuthat a "Kapcsolat" menüpontba, vagy kijelentkezhet ("Kijelentkezés").

b.) A bejelentkezett vásárló a weboldalon a termék kiválasztásával és bevásárlókosárba helyezésével (a "Kosárba" gomb lenyomásával), a fizetéshez szükséges beállítások megadásával (a "Tovább a pénztárhoz" gomb lenyomását követő fizetési mód kiválasztásával), majd a "Megrendelni" gomb lenyomásával rendeli meg a megrendelni kívánt terméket(a továbbiakban: "megrendelés"). A webáruház üzemeltetője kötelezi magát a megrendelés teljesítésére, és a vásárló részére a megrendelt termék elküldésére.

c.) A vásárló a megrendelési folyamat során köteles az összes kért adatot megadni. A megrendelés véglegesítése előtt a vásárlónak a megrendelési folyamat során lehetősége van a megrendelést és a megadott adatokat leellenőrizni. A már megadott adatok változtatása a "Vissza" billentyűvel lehetséges, mellyel a vásárló visszakerül a korábbi lépésekhez. A vásárló a megrendelést a "Megrendelni" gomb lenyomásával igazolja. A megrendelés ezzel elküldöttnek minősül, feltéve ha, az összes adatot tartalmazza, ami a megrendelés teljesítéséhez szükséges, úgymint: szállítási és számlázási cím, minden a megrendelési űrlap által megkövetelt rendelési adattal, a megrendelő email címe, valamint telefonszáma, a megrendelt termék pontos megnevezése, darabszáma, a kézbesítés ideje és módja. Az elküldött megrendelés a vásárló részéről az adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó ajánlat is egyben.

d.) A „Megrendelni” gombra kattintva a vásárló véglegesen elküldi megrendelését az eladónak, amely a vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet. Az elküldött megrendeléssel a vásárló kötelezi magát a megrendelt termék megvásárlására. A vásárlónak a megrendelést visszavonni kizárólag abban az esetben áll módjában, ha a megrendelés visszavonása korábban érkezik meg az eladóhoz, mint hogy az eladó elküldené a megrendelést visszaigazoló, a számlát is tartalmazó emailt a vásárlónak.

e.) Az eladó a vásárló megrendelésénél feltüntetett email címére először a vásárló megrendelését nyugtázó és összesítő - az eladó szerződéses nyilatkozatának nem minősülő - emailt küld a megrendelés megérkezését követően. Ezt követően - a megrendelt termék(ek) elérhetőségének ellenőrzését követően haladéktalanul, de legkésőbb a megrendelés elküldését követő 48 órán belül - az eladó újabb emailt küld a vásárló részére, ahhoz csatolja a megrendelés tekintetében kiállított számlát, és ezzel az eladó a megrendelést elektronikus úton visszaigazolja. Amennyiben a visszaigazolás 48 órán belül a vásárlóhoz nem érkezik meg, a vásárló az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az eladóhoz, illetve a vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az a számára hozzáférhetővé válik. Az eladó bizonyos esetekben (pl. részletfizetésre történő vásárlás, stb.) fenntartja magának a jogot, hogy a vásárlótól a megrendelést nyugtázó email elküldése előtt a szükséges iratokat bekérje.

f.) Az adásvételi szerződés a vásárlónak emailben küldött visszaigazolás és az ahhoz mellékelt számla megérkezésével megkötöttnek minősül.

g.) Az eladó bizonyos esetekben, a vásárló megrendelésének jellegétől függően (úgymint a termék darabszáma/mennyisége, a vásárlási ár magassága, a szállítás költségei, a szállítás távolsága, stb.) a jogosult a vásárlótól kifejezett külön megerősítést kérni a megrendelés vonatkozásában, például telefonon, vagy írott formában. Amennyiben a vásárló ezt a megerősítést nem adja meg az eladó által kért módon és időben, úgy a vonatkozó adásvételi szerződés automatikusan megszűnik megkötésére visszamenőleges hatállyal.

h.) Egyértelmű nyomtatási, megjelenési, elektronikus megjelenítési hiba esetén, mely az árakat, leírást, termékleírást, műszaki paraméterek leírását, a katalógusban, hirdetésben illetve az eladó internetes oldalán található a termékek képeit érinti, , az eladó mindig fenntartja magának a jogot nem elküldeni a megrendelést visszaigazoló emailt a vásárlónak.

i.) Az eladó írásban kiállított ajánlatai, árajánlatai a kiállítás napjától számított egy naptári hónapig érvényesek, amennyiben az eladó nem jelzi kifejezetten másként.

j.) A webéruházban az árak forintban vannak feltüntetve, melyek a 27 % mértékű - illetve a hatályos jogszabályoknak megfelelő, aktuális mértékű - ÁFÁ-t is tartalmazzák.

k.) Az eladó és a vásárló között magyar nyelven létrejött adásvételi szerződést az eladó iktatja, és annak létrejöttét követően elektronikus úton kerül tárolásra, utólag hozzáférhető. A megrendelés során a vásárló részére az általa megadott email címre megküldésre kerül az ügyfélszám és a megrendelés bizonylatszáma, amelyek egyedi azonosítók, amelyek alapján a vásárló megrendelései és a megkötött szerződések visszakereshetők, utólag hozzáférhetők.

l.) A szerződés nyelve magyar.

m) Az eladó semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

n.) A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságait, jellemzőit a vásárló által megrendelt konkrét termék információs oldaláról lehet megismerni azzal, hogy a termék részletes tulajdonságait a termékhez mellékelt használati utasítás tartalmazza. Ha a vásárlás előtt a termékkel kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére.

3) Fizetési feltételek

a.) A vásárló az eladó által értékesített termékekért a következőképpen fizethet:

  • Készpénzfizetés (beleértve az utánvéttel történő fizetést),

  • Banki átutalással történő fizetés (az eladó által kiállított határidős számlára) Előre történő fizetés banki átutalással vagy készpénzben „pro-forma“ számlára,
  • Előre történő fizetés pénz átutalással, vagy készpénzben „pro-forma“ számlára,

  • PayPal –on keresztül történő fizetés

Minden előre történő fizetés esetében irányadó, hogy a a megrendelt termék kézbesítése csak azután lehetséges, miután a számlázott összeg az eladó számláján jóváírásra vagy készpénzben ez eladó részére megfizetésre került. A vásárló az eladótól minden esetben számlát kap.

b.) Abban az esetben, ha a vásárló a megrendelt termék árát előre megfizeti, de az eladó nem képes a terméket a vásárló részére kézbesíteni, az eladó visszafizeti a már megfizetett összeget a vásárlónak, mégpedig legkésőbb a vásárló megrendelésétől számított 14 napon belül. Az eladó ebben az esetben az összeget a vásárló bankszámlájára utalja vissza, mely számlaszámát a vásárló email-ben küldheti el a következő email címre: info@klarstein.hu

c.) A webáruházban az eladó által kínált termékekért az eladó által kibocsátott vásárlási utalvánnyal is fizethet. A vásárlási utalványról és annak felhasználási módjáról, feltételeiről részletes információkat a weboldalon az "Információk" menüből elérhető "Vásárlási utalvány" menüpont alatt talál.

4) Szállítási feltételek

a.) A megrendelés eladó általi írásos visszaigazolásában kifejezetten feltüntetett szállítási határidő kötelező érvényű. válik. Minden egyéb esetben a szállítási határidő informatív jellegűnek minősül, melynek be nem tartása nem tekinthető az eladó részéről szerződésszegésnek.

b.) Bármiféle olyan akadály felmerülése esetén, mely az eladót gátolja a megrendelt termék vásárló részére történő kézbesítésében, az eladó tájékoztatja a kialakult helyzetről és a további lépésekről a vásárlót. A szállítás határideje ilyen esetben meghosszabbodhat.. Az eladó jogosult a termékek részletekben történő szállítására és kézbesítésére, esetlegesen a szállítási határidő letelte előtti teljesítésre is. A megrendelt termék a vásárló részére több részben is kézbesíthető, ebben az esetben a vásárló - amennyiben utánvéttel fizet -, mindig csupán a megrendelt terméke azon részéért fizet, melyet már átvett.

c.) Az eladó fenntartja magának a jogot annak eldöntésére, hogy melyik megrendelt terméket kézbesíti személyesen, és melyik megrendelt terméket küldi el szállítóvállalaton keresztül vagy futárszolgálattal. A szállítási költség minden esetben fel van tüntetve a webáruházban az adott termék leírásában. Az eladó fenntartja magának a jogot a szállítási költség megváltoztatására, amennyiben a megrendelt termék paraméterei (a termék méretei, súlya, egyéb paraméterei) ezt elkerülhetetlenné teszik ezt.

d.) Amennyiben a vásárló nem veszi át a megrendelt árut, úgy a vásárló köteles megtéríteni az összes költséget, melyet ezáltal az eladónak okozott (ezen rendelkezés nem alkalmazandó jogos és elismert reklamáció, hibás teljesítési igény vagy elállás esetén).

e.) A vásárló köteles kapcsolatba lépni az eladóval illetve a webáruház üzemeltetőjével, amennyiben a megrendelés visszaigazolásától számított hét munkanapon belül sem kapta meg a megrendelt terméket. (Tekintettel arra, hogy előfordulhat, hogy a szállítóvállalat vagy a futárszolgálat nem tájékoztatta a vásárlót, és a küldemény a futárszolgálatnál került elhelyezésre a vásárló tudta nélkül.)

5) A termék átvételének késedelme

Amennyiben személyes átvétel esetében a vásárló által már megfizetett vételáru termék az egyeztetett átvételi határidőtől számított öt nap után sem kerül átvételre, úgy az eladó jogosult a terméket elraktározni, mégpedig a vásárló költségén. Ilyen esetben a fenti határidő lejártától a termék tényleges átvételének időpontjáig terjedő időre a vásárló köteles az eladónak a megrendelt és át nem vett termék vételárának 5 %-át (illetve annak időarányos részét) raktározási átalányköltségként havonta megfizetni, mely összeg az át nem vett termék eladó általi raktározásának költségeit fedezi. Egy hónap letelte után az át nem vett termék a vásárlónak újra kézbesítésre kerül, mégpedig a megrendeléskor megadott szállítási címre.

6) A kézbesített termék mennyiségének eltérése

A kézbesített termék mennyiségének eltérése esetén vásárlónak az eladót haladéktalanul írásban kell értesíteni erről a tényről, mégpedig legkésőbb a megrendelt termék átvételi idejétől számított 24 (huszonnégy) órán belül, mely határidő jogvesztőnek minősül. Az írásbeli értesítés ebben az esetben a következőket jelenti: postai levél vagy visszaigazolt email üzenet.

7) Kárveszély viselésének átszállása

A megrendelt termék kárveszélyének viselése a termék átvételével száll át a vásárlóra. A vásárló a termék átvételekor köteles a terméket átvizsgálni, és az esetleges károsodást a szállító részére azonnal jelezni. Amennyiben ezt nem teszi meg, az átvizsgálást követő 24 órán belül a szállítóvállalatnál érvényesítheti az elégtelenségekkel kapcsolatos igényét, ebben az esetben azonban igazolni köteles, hogy a termék még az átvétel előtt károsodott. Az ezt követő reklamációs folyamat a vásárló és a szállító vállalat közt zajlik.

8) A termék összeszerelésének és használatának feltételei

Amennyiben a megrendelt termék összeszerelési útmutatót nem tartalmaz, úgy a termék összeszerelését ajánlott szakszervizben elvégeztetni. A használati útmutatóban rögzített feltételek be nem tartása és a szakszerűtlen összeszerelés miatt keletkezett károkra az eladó hibás teljesítéssel kapcsolatos felelőssége nem terjed ki (ld. részletesen a 12. pontban foglaltakat). A termékek összeszerelésével kapcsolatos költségeket a termék ára nem tartalmazza, és az eladó nem köteles ezeket a szolgáltatásokat a vásárlónak biztosítani.

9) A megrendelés visszavonása, az eladó általi elállás

a.) A megrendelés törlése a vásárló részéről: A vásárlónak joga van bármikor, minden további indoklás nélkül visszavonni a megrendelését a megrendelés eladó általi visszaigazolása előtt..

b.) Az eladó fenntartja a szerződéstől való elállás jogát, és ennek megfelelően a megrendelés törlésének jogátvagy a megrendelés egy részének törlése jogát) a következő esetekben: (i) az eladó kérte a megrendelés kifejezett megerősítését a vásárlótól (ld. 2) g.) pont), és erre a vásárló érdekkörébe eső okból kifolyólag nem volt mód (hibásan megadott telefonszám, elérhetetlen/kikapcsolt telefon, a vásárló nem reagál az elküldött emailekre, stb.); (ii)a vásárló által megrendelt terméket már nem gyártják és/vagy nem szállítják, vagy a beszállító jelentős módon megváltoztatta a termék árát. Ilyen és ehhez hasonló eset felmerülése esetén az eladó haladéktalanul kapcsolatba lép a vásárlóval a további lépések egyeztetése végett. Amennyiben a vásárló már megfizette a termék árának egy részét, vagy egészét, a már megfizetett összeget az eladó visszautalja a vásárló bankszámlájára vagy címére..

10.) Elállás a szerződéstől

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

a.) A vásárló 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni az adásvételi szerződéstől. Az elállási határidő termék adásvételére irányuló szerződés esetén attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen vásárló vagy a vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi, több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen vásárló vagy a vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi, több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor, amelyen vásárló vagy a vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi. A fentiek nem érintik a vásárló azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

b.) Ha a vásárló elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az eladó "Kapcsolat" és "Impresszum" menüpontokban feltüntetett elérhetőségei igénybevételével az eladó részére. Az elállás gyakorlásához a vásárló felhasználhatja a következő linken keresztül elérhető elállási nyilatkozat mintát is. Az eladó a gyors és hatékony ügyintézés érdekében az elállással kapcsolatos eljárásra elektronikus úton is lehetőséget biztosít, a weboldal alján, az "Információk" menüben a "Reklamáció / Elállás a szerződéstől" menüpont alatt elérhető online bejelentési felületen (https://returns.track-elstar.eu/index.php?lang=hu), ahol a vásárló a bizonylatszáma és ügyfélszáma megadásával indíthatja el a vonatkozó folyamatot. A vásárló határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát az eladó részére. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a vásárló az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi az eladónak. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét, az online bejelentési felület használata esetén pedig a bejelentés elküldésének időpontját veszi figyelembe az eladó a határidő számítás szempontjából. A vásárló levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma. A vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

c.) A vásárló elállása esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül az alább megjelölt átvevőpont címére, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. Visszaküldési cím: klarstein c/o. Innovatív Raktárlogisztika Kft., Zsigmond Király u . 21., 9012 Győr, Magyarország

d.) A termék visszaküldésének költsége a vásárlót terheli, kivéve, ha az eladó vállalta e költségek viselését. Az eladó részére utánvéttel visszaküldött csomagot az eladónak nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a vásárlót semmilyen más költség nem terheli.

e.) Ha a vásárló eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül az eladó visszatéríti a vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a szállítási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a vásárló az eladó által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Az eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a vásárló nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül az eladó a korábbi időpontot veszi figyelembe. A visszatérítés során elsősorban banki átutalásos fizetési módot alkalmaz az eladó (ehhez eladó banki adatokat kérhet a vásárlótól), kivéve, ha a felek a visszatérítés módjáról eltérően állapodtak meg.

f.) A vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Az eladó követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek megtérítését. Az eladó követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

g.) A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29. § (1) e) pontja alapján nem illeti meg a jelen pont szerinti elállási jog a vásárlót olyan zárt csomagolású termék tekintetében (például elektromos fogkefék, hajnyírógépek, epilátorok, higiéniai termékek esetében), amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. Nem illeti meg a jelen pont szerinti elállási jog a vásárlót olyan nem előre gyártott termék esetében sem, amelyet a vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a vásárló személyére szabtak.

11) A tulajdonjog átszállása, szerződés átruházása

A termék tulajdonjoga a termék teljes vételárának megfizetésével a vásárlóra száll át. A vásárló ennek megfelelően tudomásul veszi, hogy amennyiben a termék vételárát nem fizeti meg teljes mértékben és határidőben, úgy a terméket a a teljes vételár megfizetéséig nem adhatja el, harmadik félre más jogcímen nem ruházhatja át, nem adhatja bérbe, nem terhelheti meg (pl. nem zálogosíthatja el). Az eladó előzetes írásos engedélye nélkül a vásárló nem jogosult az eladó és a vásárló közt megkötött szerződést, illetve az abból eredő jogait és kötelezettségeit harmadik félre átruházni (engedményezni).

12.) Jótállás, kellékszavatosság, termékszavatosság

a.) Kötelező jótállás Milyen esetben élhet a vásárló jótállási jogával? Az eladót az általa értékesített hibás termékek tekintetében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény ("Ptk.") és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli.

Milyen határidőben és milyen termékek vonatkozásában érvényesítheti a vásárló jótállási igényét?

A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek a vásárló részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést az eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartamot ír elő. A rendelet hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

Milyen jogok illetik meg a vásárlót jótállási igénye alapján?

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a vásárló kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az eladó költségére a vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Választott jótállási jogáról a vásárló egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az eladó adott okot. A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a vásárló a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az eladót terhelik. A vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül a vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 12) c.) és d.) pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik. A jótállás nem érinti a vásárló jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

Kivel szemben érvényesítheti a vásárló jótállási igényét?

A vásárló jótállási igényét az eladóval szemben érvényesítheti.

Az eladó milyen esetben mentesül jótállási kötelezettsége alól?

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék a vásárló részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

(i) szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést az eladó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

(ii) rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

(iii) helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

(iv) elemi kár, természeti csapás okozta.

b.) Önkéntes jótállás Az eladó az általa a webáruházban értékesített termékekre vonatkozóan 3 éves időtartamú jótállást vállal, amely a kötelező jótállás szerinti időtartamnál hosszabb, és amelyre a jelen pontban rögzített egyedi feltételek vonatkoznak. Az eladó az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék vásárló általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján is közli. A jelen pontban meghatározott önkéntes jótállás kizárólag az eladó és a fogyasztók között kötött szerződésekre vonatkozik. FONTOS: a megrendelt termékhez kapott számla egyben a hivatalos garanciajegy is, melyet az eladó minden esetben elfogad a jótállás érvényesítése során. Amennyiben a vásárló jótállási igényét érvényesíti, az eladó a bejelentett igényt gondosan megvizsgálja, és legkésőbb harminc napon belül tájékoztatja a vásárlót a vizsgálat eredményéről. A jelen pont szerint önkéntes jótállásból eredő igény esetén a vásárló elveszíti a javítás költségeinek megtérítési jogát, ha a termék hibáját elsősorban nem az eladónak jelenti be, és a javítást maga végzi el, vagy arra nem jogosult, és az eladó által fel nem hatalmazott javítószervizt bíz meg (bben az esetben ugyanis az eladó nem tudja leellenőrizni és igazolni, hogy a javítószerviz a javítás tekintetében szakszerű döntést hozott-e). Az önkéntes jótállásra egyebekben a kötelező jótállás tekintetében irányadó feltételek és eljárási szabályok (ld. a fenti 12.) a.) pont) alkalmazandók.

c.) Kellékszavatosság Milyen esetben élhet a vásárló kellékszavatossági jogával? A vásárló az eladó hibás teljesítése esetén az eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Milyen jogok illetik meg a vásárlót kellékszavatossági igénye alapján? A vásárló - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról a vásárló egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az eladó adott okot. Milyen határidőben érvényesítheti a vásárló kellékszavatossági igényét? A vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a vásárlók figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a vásárló már nem érvényesítheti. Kivel szemben érvényesítheti a vásárló kellékszavatossági igényét? A vásárló az eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogok érvényesítésének? A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy a vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

d.) Termékszavatosság Milyen esetben élhet a vásárló a termékszavatossági jogával? Ingó dolog (termék) hibája esetén a vásárló - választása szerint - kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Milyen jogok illetik meg a vásárlót termékszavatossági igénye alapján? Termékszavatossági igényként a vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. Milyen esetben minősül a termék hibásnak? A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Milyen határidőben érvényesítheti a vásárló termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét a vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti a vásárló termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

(i) a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

(ii) a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

(iii) a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívjuk a vásárlók figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthetnek. A termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén a vásárló azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.e.) Az eladó a gyors és hatékony ügyintézés érdekében a vele szemben támasztott jótállási, kellék- és termékszavatossági igényeket elektronikus úton, a weboldal alján, az "Információk" menüben a "Reklamáció / Elállás a szerződéstől" menüpont alatt elérhető online bejelentési felületen (https://returns.track-elstar.eu/index.php?lang=hu) intézi, ahol a vásárló a bizonylatszáma és ügyfélszáma megadásával indíthatja el a vonatkozó folyamatot. A vásárló ezen igényét e-mailben vagy levélben is érvényesítheti az eladónak a „Kapcsolat” és "Impresszum" menükben feltüntetett ügyfélszolgálati elérhetőségein.

13) Adatvédelem

A weboldal és a webáruház működésével kapcsolatos adatvédelmi tájékoztatás az eladó weboldalán (www.klarstein.hu) kerül feltüntetésre, az Adatvédelem szekció alatt.

14) Panaszkezelés rendje

a.) Amennyiben a vásárlónak bármely kifogása, panasza van a weboldallal, a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a "Kapcsolat" és "Impresszum" menüpontokban rögzített elérhetőségeken e-mail-ben, szóban telefonon vagy postai úton is közölheti az eladóval. A szóbeli panaszt az eladó azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha az érintett a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor az eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben az érintetnek átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el. A panaszok ügyfélszám és/vagy bizonylatszám alapján azonosíthatók és visszakereshetők, amennyiben az érintett panaszos ilyen azonosító számokkal nem rendelkezik, az előterjesztett panaszt az eladó egyedi azonosítószámmal látja el. Az eladó az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni, és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az érintetthez eljusson. Ha a panaszt az eladó elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni. A panaszokkal kapcsolatos e-mail üzeneteket az eladó archiválja, a vonatkozó telefonhívásokat rögzíti és megőrzi, a panaszokról felvett jegyzőkönyvet és a válaszok másolati példányát tárolja.

b.) Amennyiben az eladó és a vásárló közötti fogyasztói jogvita tárgyalásos úton nem rendeződik, a vásárló számára az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre:

(i) A vásárló (fogyasztó) jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testület eljárásának kezdeményezésére: Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület kizárólagosan jogosult eljárni az online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén. A Budapesti Békéltető Testület internetes elérhetősége: http://bekeltet.hu/ A Budapesti Békéltető Testület elérhetősége: cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99., telefon: 06-1-488-2131, Fax: 06-1-488-2186, E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu. Békéltető Testületek elérhetősége a következő elektronikus linkre kattintva tekinthető meg: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek Az eladót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

(ii) A vásárló (fogyasztó) jogosult a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulni.

(iii) A vásárló (fogyasztó) jogosult vitarendezési eljárást kezdeményezni az Európai Unió online vitarendezési platformján, amely a következő elektronikus linkre kattintva érhető el:https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók ezen fogyasztói jogvitáikat a következő elektronikus linkre kattintva megjelenő felületen keresztül beadott panasz útján rendezzék.https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show Az online vitarendezési felület használata: a fenti elektronikus linkre kattintva megnyílik az online vitarendezési platform, ahol a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet, majd elektronikusan beküldi a békéltető testület részére az online felületen keresztül.

15.) Záró rendelkezések

A szerződő felek közt kialakult jogvitát a felek igyekeznek megállapodás útján rendeznie. A jelen általános szerződéses feltételek 2018. január 30-tól hatályosak. Minden korábbi általános szerződéses feltétel és megállapodás hatályát veszti. A Chal-Tec GmbH fenntartja a jogot az általános szerződési feltételek megváltoztatására.

fel